salam

Wednesday, December 29, 2010

Assalammu'alaikum.. Kesunyian menyelubungiDiri ....

Assalammu'alaikum...

Allahdulillah YA ALLAh kau beri kesempatan untukku menaip dan berfikir alhamdulillah...
Ya ALLAH kau kuat kan lah imanku, Kau berilah kekuatan kepada diriku....
YA ALLAH Aku Amat merindui keluarga ku yaALLAh..
Makkk alah Betul merinduimu..ABAhhhhhhhhhhhhhhhhh... ^_^

Sangat sunyi dekat sini tingkt 4 hanya bilik aku je berpenghuni..
ya ALLAh Kau berilah kekuatan kepada AKU dan roomateku...


X tahu nak tulis apa..
Tensionnnn X dapat tgk Bola......

Alahmdulillah sudahku menguasai surah Ar-Rahman Alahmdulillah..berkat doa dan kesabaran...

Target seterusnya surah MAryam.. insyaALLAh.....

Aku juga merindui sahabat karib ku Tifa..... dila rindu bangat nie ..huhuhuhuh...

Fatehnadila.. 9.53pm >Uitm Machang , kolej dato' onn blok 2 Tingkat4<

Saturday, December 25, 2010

KEIKHLASAN

Assalammu'alaikum.......

Terima kasih Ya ALLAH

Tajuk entry hari nie ikhlas.....

Keikhlasan datang dari hati yang nurani,
Hari Kenapa la aku rasa bersalah sangat entah la kenapa???
>bnyak dosa la aku nie<>OppSS bersama niat ye jangan lupa ye< style="font-style: italic;" size="4">Ingat ye Rasullah pernah berpesan kepada sahabatnya tangan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima.

Ustaz Selalu cAkap Ya 'adilah kalau kamu nak lakukan sesuatu biar ikhlas ye walaupun berlainan agama dan bangsa.>ustaz nie dia suka cakap ala-ala arab, entah la napa dia suka panggil nama aku....

1. Kita kena ikhlas dengan ALLAH, itu lah syarat paling utama apabila kita melakukan sesuatu, orang semua hanya tahu apa??? kalau nak buat sesuatu kena ada niat je, rasanya kan lagi sedap kalau ditambah dengan ikhlas bukahkah lagi sedap...... Macam juga kalau kita nak masak sesuatu tak sedapkan kalau kita x letak gula+garam... hm sama-sama kita fikirkan...

2. Kita Kena IKhlas dengan kelakuan kita bersertakan niat.

3. Kita kena ikhlas dengan ibu bapa kita, Tak kira la walau bagaimanapun Ibu bapa kita tu ye..>ye la ada orang dia membeza-bezakan ibu dan bapa< style="font-weight: bold;">Diri Kita.... >kalau nak tahu kalau kita tipu diri pun dikira tidak ikhlas walau pun diri kita sendiri.

5. Kita kena ikhlas dengan orang disekeliling kita, ingat pesan ustaz saya ye.

Ingat ye Yang 5 tu ye x susah pun nak ingat...

ok setakat ini je dulu ye nanti kita bual topoik2 lain pula ye........

Salam ukhwah.......

Fatehnadila@Syahidahfateh

Friday, December 24, 2010

Layakkah Aku Impikan Mujahid??

Assalammu'alikum

Syukran Ya ALLAH aku masih bernyawa dan bernafas di bumi Mu Ya ALLAh....
Aku Amat mencintaimu ya ALLAH,Aku juga Mencintai Kekasihmu Ya Muhammad S>W>T
Ya ALLAH KAu pertemukan lah daku dgn Mujahid Yang Ku impikan YA ALLAH, Yg dapat Memimpin ku kejalan Yg Dirdhai Mu Ya ALLAH...... Ya ALLAH AKu dengar la Rintihan KU YA ALLAH...




Terkadang hati ini tertanya-tanya, siapakah pendamping hidupku kelak? Siapakah mujahid yang bakal menjadi imam pada setiap solatku? Resah gelisah hati menunggu, mengira setiap detik dan waktu, adakah impian ini akan menjadi kenyataan? Bersama-sama si mujahid, menemaninya dalam perjuangannya. Doaku padaNya “Ya Allah, kurniakanlah kepada ku hamba Mu yang soleh sebagai nakhoda duniaku, agar dia dapat melayar dan membimbing hidupku menuju syurgaMu…”

Arghh..apakah aku terlalu bercita-cita? Layakkah diri ini mengimpikan seorang mujahid sedang diri bukanlah seorang mujahidah? Bukan jua impian sang mujahid. Ya Allah, aku lupa.. seorang mujahid, tujuannya satu… berjuang malah berkorban untuk menegakkan Deen-ul-haqq. Tapi, sanggupkah diri ini hanya memperoleh secebis hati si mujahid yang telah sarat dengan cintanya kepada yang lebih berhak?? Sanggupkah diri ini sering ditinggalkan tatkala si mujahid perlu ke medan juang?? Malah sanggupkah diri ini melepaskan si mujahid pergi sedangkan hati ini tahu si mujahid yang teramat dicintai mungkin akan keguguran di medan juang??..


Mampukah aku mengingatkan si mujahid tatkala dia terlupa dan terleka dari cintanya dan tugasnya demi Rabbnya?? Atau aku juga akan turut hanyut malah lebih melemaskan lagi si mujahid dengan cinta duniawi?? Ya Allah, akukah yang akan menjadi fitnah yang melekakannya dari perjuangannya yang dulu cukup ikhlas hanya untuk Rabbnya??? Oh tidak!! Aku tidak mahu menjadi penyebab si mujahid leka akan tanggungjawabnya yang lebih besar…tanggungjawabnya untuk Ad-Deen ini.

Ah..sudahlah wahai hati, hentikan saja angan-anganmu, hentikan saja kiraan waktumu… Masanya belum tiba untuk kau memiliki si mujahid, kerana kau sendiri belum lagi menjadi seorang mujahidah yang sebenar!! Hati, janganlah kau sibuk mengejar cinta mujahid, tetapi kejarlah cinta Penciptanya. Hati, janganlah kau lekakan aku dengan angan-anganmu…sedangkan masih terlalu banyak ilmu yang perlu kau raih. Hati, sedarkah engkau ujian itu sunnah perjuangan?? Tapi kau masih terlau rapuh untuk menghadapinya…kau perlu tabah!! Dan aku tahu, kau tak mampu untuk menjadi sebegitu tabah hanya dalam sehari dua… Duhai hati, bersabarlah… perjalanan kita masih jauh. Bersabarlah…teruskan doamu..


Pesanan Buat Diri Ini Dan Kalian Semua.....

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah,janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah,tetapi berusahalah menJADI yang soleh.Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah…

kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumahtangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu)mengenalinya.Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Wednesday, December 22, 2010

RISAU



ASSALAMMU'ALAIKUM.........

Terima kasih ya ALLAH kau beri kesempatan untuk aku Beranafas dan Berdiri dibumi Mu ya ALLAH........

Risau+Stress+x tahu nak p ke x + Risau dekat Abah dengan Kesihatan nya+ risau takut bebankan Mak + Rindukan Comot+ rindukan keluarga+rindukan Aisy+B
oleh ke aku nak menempuhi ujian disana nanti? = ???


Ya ALLAH kau berilah kekuatan kepada ku ya ALLAH....
Aku TAhu engkau sahaja lah YAng dapat menolongku...
Amin....



Tuesday, December 21, 2010

MOOD

assalammu'alaikum.......

Alhamdulillah aku masih bernafas bi bumi Allah yang sunggu menakjubkan alhamdullillah

Ya Allah berilah kekuatan kepada ku ya ALLAH kau kuatkan lah iman ku,KAu perteguhla jasad ku ini untuk beribadat kepadamu ya RAHMAN........


Entah la kenapa hari nie emosi sangat huhuhuhuhu ^_^''

Mungkin Banyak dosa yang telah aku lakukan.

Ya ALLAH kau ampunilah dosa hamba mu ini ya ALLAH, kau Jaga lah iman nya ya ALLAH ,

YA ALLAH aku takut dengan siksa mu yaALLAH,YA ALLAH aku tidak kuat yaALLAH ......

KAu tolonglah hambanu ini ya ALLAH....


Aku Memohon MAaf kepada sesiapa yang pernah AKu sakiti HATINYA......


Wassalam.

FAtehnadila.


Friday, December 17, 2010

Akhirnya ANA mandapat Jawapan nya.............

Ucapan Buat Semua Yang terSayang


Alhamdulillah , kupanjat kesyukuran kehadrat ilhai..........
Akhir nya penantian.......... untuk mendapatkan jawapan tercapai jua........
terima kasih ya ALLAh.......

Akhirnya Ana mendapat juga menyambung pengajian di Uitm kelantan..
Alhamdilliah YA ALLAH...
Ana berjanji tidak akan mensia-siakan lagi peluang kedua kepada ana.

Ana yakin ada hilmahnya selepas ana menolak tawaran untuk sambung pelajaran di UPSI Tg Malim
Kepada Sahabt-Sahabat semua terima kasih kerana menyokong ana ...
insyaALLAh ana tidak akan mengecewakan kalian semua..


Dan ucapan khas ini ditujukan buat Keluarga tercinta..
Ma, Abah, yang banyak menyokong dan selalu menasihati walaupun kadang-kadang tu agak menjemukan leteran yang sama harus kudenagar... Terima Kasih Ma dgn Abah..

seterusnya x lupa juga kepada Kakak-kakakku yang banayk menyokong walaupun ada yang menyakitkan hatiku dengan kata-kata yang kurang menyenangkan hidupku... x pe ana maaf kan kalian.. bagi ana itu adalah gurauan yang tidak ana akn menjumpai dimana-mana tempat....

Dan kepada Ummi Zaiton yang banyak memberi nasihat..>kalau Korang semua nak tahu ummi lah tempat ana meluahkan apa yang ana rasa sakit hati ke, x puas hati ke..ana ada masalah ke disini lah tempat ana meluahkan rasa..... terima kasih ummi zaiton<>

dan kepada guru-guru yang banyak mengajar dan memberinasih juga terima kasih cikgu semua terutama khas untuk mama wan nuraminuriha...dila sayang cikgu..dan juga sahabat karibku nonie teima kasih ye nonie..


Dan yang akhir sekali kepada sahabat karib ku yang amat ku menghargai jasanya...
Nut Athifah yang kini berada di mansuro mesir, belajar rajin-rajin nanti jadi Doctor Wanita solehah yang berjaya ye...terima KAsih kerana banayk menyokong dila , walau pun kita baru kenal .. x la baru sangat dah nak amsuk 1 tahun kan persahabatan kita kan.....
genap 18/01/2011 nie 1 tahun ulanatahun persahabatan kita...
heheh hari bersejarah tu... ulangtahun kelahiran dila tu. heheh belajar rajin-rajin ye tifa...
dila sayang tifa....

dan kepada teman-teman yang lain terima kasih ye ana ucapkan......
dila sayang semua... take care...

Mungkin lepas nie blog nie mesti 1 minggu baru boleh update kalau sempat.
Salam sayang....

Fatehsolehah@Syahidahsolehah




Wednesday, December 15, 2010

Six Important Qualities

short tazkirah~

Six Important Qualities

If you have spent time on the path of Allah for a longer period, then you might know this by heart already. For everyone else in our Marakiz it gets repeatedly adviced, that every ‘Amal should be done with the following 6 important qualities to get accepted by Allah Subhanahu Wa Ta’ala and to get 100% benefit from the ‘Amal.

1. Conviction [Yaqin]

2. Awareness [Dehan] of Allah

3. Motivation [Jazbah] of pleasing Allah

4. Method [Tariqah] of Rasulullah صلی اللہ علیہ و الہ وسلم

5. Reflection [Ihtisaar] of the Virtues

6. Sacrifice [Mujahidah] of the Nafs

May Allah give us the ability to practise upon this! Ameen....

Tuesday, December 14, 2010

Mumammad Irfan Aisy

Assalammu'alikum.......
Alhamdulillah ana masih bisa bernyawa dibumi ALLAH yang Mulia lagi nan indah......
ALHAMDULILLAH.........

Hari nie kita cite pasal aisy la.......
Aisy atau dikenali sebagai budak tomey ,adek,pak cik (bukan la irfan aisy la, ini la jawapan bila kami sekeluarga panggil dia pak cik),

Aisy nie sepesel sangat sebabdia nie banyak yang istimewenye.......
Aisy nie ada banyak Ibu... nak tahu ada berapa .....??
Jap kita kira sama-sama ye......

1.Mama
2.Mummy
3.Mak
4.Ummi Su
5.Ummi ina

Fuhh 5 ibu aisy ada kaya betul la aisy nie........

Nak tahu siapa mama dia???

Mama tu opah dia....., Mummy tu ibu kandung dia , Mak tu mak cik ani(penjaga aisy bila mummy g work dgn mama sibuk)mak tu kalua nak tahu mak saya...
Ummi su tu adalah cik su isteri cik syed agel mesti korang kenal siapa yg Buat Hpa kenal nye......
manakala yang ke 5 tu ummi ina. ini kak muzlina isteri cik zanbli.....

Ha betulkan aisy nie ibu dia ramai......... bila orang tnya mak nama apa dia bagi tahu la ani..... hehhe......... ^_^!

sedangkan ibu kandung dia nama Balinda atau mumy.....

itu la Pasal ibu Banyak sanagt tapi Bestkan Banyak ibu ...........

ok ada lagi cite Pasal Aisy nie.....

dia nie x fasih sanagt cakap huruf R dan L.......

Apabila dia cakap .............. Beruang mesti jadi Beluang......
Roket jadi Loket....... Sayur jadi Sayul.......

Kadang-kadang lawak juga.......

tapi serius nak bagi tau kalau dia x datang rumah kami mesti sunyi je.....
huhuhu........


Tapi kadang Geram juga suka Kacau Orang Tido x kira Siapa2 pun..........
abah pun selal jadi mangsa...... x pun MAk atau yana

kalau dia nak apa2 mesti nak cepat2 X menyempat..............

pagi-pagi kalau dia datang mesti bawa makan apa punye tu yang best . kami selalu pau makanan dia. hak33 perangi mengalah kan budak nakal....

satu tabiat yanag ada dekat aisy nie dia suka warna pensil .........
x kesah barapa harga pun janji mesti ada.........

setiap hari mesti beli calour pensil baru.........


Penin..........^_^!


Ok Aisy nie dia jenis budak yang Pandai la jika dibanding dengan umo yang baru berusia 3 tahun........

kalau doa Makan Dengan Doa buka Puasa tu dan teror la....... xpayah suruh naik keta pun baca doa makan..
Nasib la Masuk TOilet x Baca doa Makan...... hehehehe........

ok nie ada sikit gambar yang sempat upload....... tangok la..........
pasti korang semua geram,,,,,,,,,,,,,,





Ok nie Aisy bersama Mummy N Daddy



Memikirkan Masa depan????? ke?? ^_^

Nie mAsa umo X sampai 1 Thun kak ngah Bagi asiy pakai tudung comelLLL.........


Alamak Aisy WAnted la????

Aisy Bersama Mummy ^_^


Aisy Bersama Teman nya pensil warna ^_^

Nie Masa nak g Jalan-Jalan Tapi Tak ingat Bila........ hehehe ^_^


ok Kisah Si Aisy nie setakat ini saja nantikan sambngan cerita ye,,,,,,,,,,

Salam Ukhwah......

Fatehsolehah@Syahidahfateh,,..........

Monday, December 13, 2010

Aurat....

Assalamu'alaikum w.b.t......

Kepada semua teman-teman.. Hari ini saya ingin menyentuh serba sedikit tentang bab aurat. Na'uzubillah..wanita dunia hari ini semakin lupa akan tanggungjawab ini. Bukanlah tujuan saya ingin memperli mana-mana pihak tetapi saya ingin berkongsi sesuatu dengan anda semua dari apa yang saya baca dan apa yang saya lihat.

Sememangnya ramai wanita Islam diluar sana yang memandang remeh tentang etika berpakaian dan berhias diri mengikut Islam. Mungkin ada yang tidak tahu, atau sengaja tau tapi malu untuk melaksanakannya? Dengan berkembangnya pengaruh Barat dan unsur globalisasi sekarang ini, semakin ramai anak muda, walhal ada di antara sahabat-sahabat sekolah saya juga, makin tersasar.





Kalau dulu kat sekolah, ada dikuatkuasakan pemakaian tudung, alhamdulillah pemandangan yang biasa dilihat. Kadang-kadang terkejut juga bila di luar ketika bukan waktu sekolah atau cuti, ramai yang tak bertudung sahaja. Itu baru bab tudung. Pakaian saya tak nak cerita. Nak ditegur kawan, salah tegur lain jadinya. Sekarang diluar kawalan sekolah, masing2 dah masuk universiti, bekerja, sedih melihat kawan-kawan ini tidak bertudung juga. Sukar sebenarnya nak menegur dengan berhikmah. Bagi yang faham, alhamdulillah.

Alhamdulillah bagi yang pakai tudung adalah lebih baik, dari tak pakai langsung walaupun pemakaiannya tak sepenuhnya mengikut syariat. Ilmu sebegini la yang kena dikongsi..bagi mereka yang tak mengetahui itu, akhirnya mengetahui. Aurat bukan hanya dijaga dikepala - perhiasan bagi wanita adalah rambutnya, tapi keseluruhan tubuhnya. Apa lagi yang lain?
Ringkasnya, di sini saya senaraikan had-had pandangan atau aurat bagi wanita menurut al-Quran dan hadis, dari apa yang saya baca dan fahami.. Fikirkan dan semuanya terletak atas keimanan anda.

Fatehsolehah@Syahidahsolehah

Salam Ukhwah........

Saturday, December 11, 2010

Buku VS Coklat


Assalammu'alaikum....

Alhamdulillah hari ni , ana masih boleh melihat bumi ALLAh yang Tersegam indah tiada tandingan....


ok kali nie ana nak cerita pasal kekasih hati ana.. SIAPA lagi kalau bukan Buku VS Coklat... heeehee :))

Ana ada baru je beli buku nie nak bagi tau la.... Ok nie buka Yang Agak terbaru la....



Buku nie ana beli masa ana p pesta Pulau Pinang dengan keluarga dan Keluarga KAwan baik mak ana .... best p sana...... Tapi ana X p Main pun... Dari mula sampai dekat Tapak Pesta Terus ANa p Gerai Jualan BUka....

Almaklom la Ana nie PAntang Dengar Ada SaLe Buku je.... Mesti Kena beli... >Penyakit nie la yang x bOleh dibendung nie... hehehehhe. ^_^!...<
tapi x pe Buku x rugi kan kalau beli...

ok Lepas je Story pasla buku ana nak share la ana nie jenis yang x kesah... Janji jangan Sakiti Hati dan buat ana Mneyampah udah le... Semalam Masa Teman MA p Mettng Minggun HPA dekat cawangan Kepala BAtas.. Sampai je sana jumpa Budak comel dulu.. siapa lagi kalau bukan anak mengasuh Ma.. Muhammad Irfan aisy... comel22 bila tgk dia makan heheheh..

ok!! nie awat tiba2 muncul pasal aisy nie.....
iSh222 ok turn to the story...
Coklatkan??/

Sedap sangat coklat nie x tipu walau harga nya agak...^_^..... tapi berbaloi la makan hee... nie Coklat terbaru HPA.. nak promote nie.. hehe...

Nie la coklat HPA sedap Betol...
Rugi kalau sapa x makan...
ok kepada nur athifah, : yang kini mununtut di mesir nie la coklat hpa.. dila boleh tunjuk gambar je.. nanti ada rezeki insyaALLAH tifa dapat rasa.... Sabar ye sahabtku..

nie handmade tau... Halal..
keluaran Hpa ...

ok setakat nie saja...

InsyaALLAh kalau dizinkan ALLAh kita ketemu lagi..

salam ukhwah..

Fatehsoleh@Syahidahfateh..





Friday, December 10, 2010

Alhamdulillah...

Assalammu'alaikum...




Alhamdulillah hari ini ana diberi peluang untuk bernafas di atas muka bumi ALLAH yang mulia dan penuh barokah ini...

alhamdulillah.. hari nie ana baru je dapat tahu result.... huhuhu...>agak sedih la sebab x sampai target<......

tapi alhamdulillah la dapat juga result dengan lulus......
Tapi ana dalam delima x tahu Sama ada nak terusakan ke IPTA atau Kolej Insaniah....>dulu dah p kolej nie tapi bila tiba2 bila IPTA panggil terus cabut...... nyesal pun ada juga...< :'(

alhamdulillah.... Mak bagi lagi ana peluang 3 hari untuk berfikir... dan beristikharah..... ya Allah Kau tolong lah hambamu ini.. Kau permudahkan lah urusan ku ya ALLAH...


Alhamdulillah Perniagaan keluargaku bertambah baik mudah-mudah diberkati ALLAh.... Alhamdulillah, SubhanALLAH...

Fatehsolehah....

Monday, December 6, 2010

~~Bunga~~




Assaalammu'alaikum...


Ya Allah..
Jadikan aku tabah seperti Ummu Khadijah
Sehingga dirinya digelar afifah solehah
Dialah wanita pertama
Tiada ragu mengucap syahadah
Pengorbanan bersama Rasulullah
Susah senang bersama
Walau hilang harta kerana berdakwah
Walau dipulau 3 tahun 3 bulan
Imannya sedikit pun tak berubah

Mampukah aku setabah dirinya?
Andai diuji sedikit sudah rebah..
Baru dihina sudah mengalah
Ya Allah..tabahkan aku sepertinya..

Ya Allah..
Jadikan aku semulia Fatimah Az-Zahrah
Betapa tinggi kasihnya pada ayahandanya
Tidak pernah putus asa pada perjuangan dakwah baginda
Anak yang semulia peribadi baginda
Tangannya lah yang membersihkan luka
Tangannya jua yang membersihkan cela
Pada jasad Rasulullah tercinta
Gagahnya dirinya pada dugaan
Mampukah aku sekuat Fatimah?
Saat diri terluka dendam pula menyapa
Saat disakiti maki pula mengganti
Ya Rabbi..teguhkan hatiku sepertinya..

Ya Allah..
Jadikan aku sehebat Masyitah dan Sumaiyah
Tukang sisir yang beriman
dan Keluarga Yasir yang bertakwa
Sungguh kesabaran mereka menggoncang dunia
Iman tetap terpelihara walau nyawa jadi taruhan
Mampukah sabarku seperti mereka?
Tatkala digoda nafsu dunia..
Entah mana hilangnya Iman di dada

Ya Rahman..
Kuatkan Imanku seperti Masyitah
Terjun penuh yakin bersama bayi ke kuali mendidih
Kerana yakin Allah pasti disisi
Sabarkan aku seperti sumaiyah
Biar tombak menusuk jasad..
Iman sedikit pun takkan rapuh.

Ya Allah..
Jadikan aku semulia Ummu Sulaim
Perkahwinannya dengan Abu Talhah atas mahar Iman
Islamlah Abu Talhah sehingga menjadi sahabat Rasulullah
Betapa hebatnya tarbiyyah isteri pada suami
Hinggakan segala panahan ke Rasulullah pada hari uhud
Disambut dengan belakang jasad Abu Talhah

Ya Allah..
Tarbiyyahkan aku pada cinta sepertinya
Tingginya nilai cinta pada harga Iman
Mampukah aku menatap cinta itu?
Sedangkan rupa yang menjadi pilihan
Ketulusan Iman diketepikan
Ya Allah..
Ilhamkan aku pada cinta sepertinya..

Ya Allah...
Jadikan aku sehebat Aisya Humaira
Isteri termuda Rasulullah
Biar dilempar fitnah
Dia tetap teguh pada ketetapanNya
Isteri sejati yang memangku Nabi
Pada saat terakhir baginda
Hadis dan Sunnah Rasulullah dipertahankan
Betapa hatimu seorang mujahidah

Ya Allah..
Mampukah aku contohi dirinya?
Pada fitnah yang melanda
Diri mula goyah dan putus asa
Teguhkan Imanku sepertinya..Ya Rahim..

Ya Allah..
Teringat diri pada Khansa
Empat orang anaknya mati di Jalan ALLAH
Dia meratap tangis..
Anak sulungnya syahid
Anak keduanya turut syahid
Anak ketiganya dan keempat jua mati syahid
Namun tangisan itu bukan kerana pemergian anak tercinta
Jawabnya kerana tiada lagi anak yang dihantar untuk berjihad

Ya Allah..
Mampukah aku menjadi ibu yang berjihad?
Sedang anak tak tutup aurat pun masih tak terjawab
Sedang anak tinggal solat pun buat tak kisah
Berikan aku kekuatan sepertinya..
Agar bersedia pada akhirat.

Wahai kaum Adam yang bergelar khalifah..
Jadikan diriku setabah Ummu Khadijah
Aku mahu semulia Fatimah Az-Zahrah
Apa lagi sesabar Masyitah dan Sumaiyah
Mahupun sehebat Ummu Sulaim
Dan seteguh Aisya Humaira
Kerana diri cuma An-Nisaa akhir zaman
Dimana Aurat semakin dibuka terdedah
Dimana syahadah hanya pada nama
Dimana Dunia yang terus dipuja
Dimana nafsu fana menjadi santapan utama
Dimana batas sentiasa dileraikan
Dimana ukhwah sentiasa dipinggirkan

Wahai Kaum Hawa
Kita cuma An-Nisaa
Para pendosa yang terbanyak di neraka
Lantas walau tak setabah para Mujahidah
Namun Tabahlah pada ketetapan Allah
Kerana padanya ada Syurga!
Walau tak semulia para wanita sirah
Tapi muliakan diri dengan agama yang memelihara
kerana padanya ada Pahala!
Walau tak sesabar para wanita solehah
Namun sabarkan jiwa pada nafsu dunia yang menyeksa
Kerana padanya ada bahagia!

Sesungguhnya Hawa tercipta dari Tulang rusuk kaum Adam
Bukan untuk ditindas kerana lemah
Tapi untuk dilindungi kerana Indah
dan Indah apabila tertutup terpelihara
Kerana disitulah terjaganya Syahadah
Bak mekarnya wanita dalam sirah
Tuntunlah kami ke arah syurga..
Bicara dari An-Nisaa yang hina..
Makbulkan doaku..
Aamiin..

Saturday, December 4, 2010

TabRakAn 120 km/j.... .

JAngan BerhenTi pulas PedAl Tu ye SamPai HAbis MEter TU BAru best.......

Assalammua'laikum.....

Apa khabar saudara ku sekalian... Sihat ke??
Kali kita nak story pasal kemalangan.. semua tahukan apa itu Kemalangan atau tabrakan?????
tahu x????

bUkanya apa... adek ku baru je tabrakan?? nak tahu dengan apa?????????????????????????
adek ku + Lori ais+Moto Lc kesayangan dia+Jalan raya. Mesti la kena ada jalan raya kalau x nak berlaku Atas mana.
ish33....

Tepat 4 Dec 2010, pukul 3.00 petang. time tu dila>nama skeam cikit hik23< dgn kakak baru je nak makan nasi . almaklom la masak lambat sikit... sebab masing dah sarapan lewat so masak pun terlewat..................

Tongah sodaP-seDop dok bersantap tiba-Tiba..........................
Kring.~~Kring~~Kring~~......
Tepon kak dila ynag bunyi tu....
kak dila nie dia jenis yang selambe and slow sikit. so dila tak tahu lagi apa Yang berlaku... so Buat doNo je.........
Tiba dia kata dekat mana??

tut.tut..... Tiba-Tiba terPutus time tu la............ dia Bagi tau yang aDek dila TabraKan.......... so Apa LAgi terkezut Sangat-Sangat ............huhuhuhuhuhu. dalam Hati nie mAcam-Macam terPikir. mCam mana Keadaan dia?
Teruk Ke?
Moto dia OOK ke??
SiapA langgar Siapa?
?????????????????????????????????

ToiNk22....

Bermula la KIsah ..........

Apa Lagi Cepat-Cepat kAk......

Dila Cepat sIap Nasib La tudung Dah Disiap Iron Kan so Sarok je.........

Dila Terpaksa P ambil keta Dekat mak sEbaB Mak gUna Keta P dAruL HanAn. dEkat Je Dengan Umah So naik Moto la......... Jadi la sebenTar MInah Rempit dengaN berTudung labuh. heheh..... Time Tu mak Baru Tau kakak BAgi tau....


SaMpai ja KAt sANa maK dah Tunggu. Tpi AbaH x taU lagi... Sebab Abh dila Nie Dia Spesel SiKit.
AbaH Ada Darah Tinggi Tak Boleh Bagi Tau Awal2 Takut JAdi aPA-Apa Sebab Kerana TErsaYangkan Abah Mak dengan KAmi bersekongKol x bAgi TaHu abAh. Tpi AKhir nYa AbaH athu JUga Sebab aBah TaNya MAk Kenapa KAmi ambil Keta???
3 Kali oOoO abaH tanya Lepas tu Mak pUn Bagi TaU nasib La Ramai Kawan-Kwan Abah ada So diOrang tOlong Ternag kAN.
mULa-Mula Abah Nak P tenGok sebab ADa moto, Tapi MAk tak Bagi sebab Takut JAdi apa_apa......... So KamI la yang UruskaN adek...

Aceh22 Kami Jadi ParenTs Sebentar HiK22...

kAKaK yANG dRIVE sebab KakAk Tak bAgi SebaB Dila JAdi PAnik ......

KakaK pun Drive La p HospiTal Nasib La KAmi p HosPtal Dulu...........

OK kIta ReHat SebenTAr Ye naNTI adA KesAh SELAnjutnya.......... NAntikan Ye..

Friday, December 3, 2010

~USAH RISAU JIKA DIRI BELUM B'PUNYA..mungkin Allah ingin bagi ketenangan dulu buat anda untuk terus melangkah menggapai cita.

بِسْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيمَ

Resah.Gelisah.Seraut wajah termenung jauh."Orang lain semua dah kahwin,tinggal aku sorang saja".Sekeping hati bermonolog.Monolog itu disusuli tujahan prasangka."Aku x cantik ke?" "Aku kurang bergaya ke?" "Ataupun pasal gaji aku tak seberapa?" "Aku tak pandai meng'ayat' agaknya".




Mungkin begitulah kerisauan yang memberat di minda muda mudi yang belum berpunya.Rasa rendah diru,stress dan gejolak rasa ingin memiliki membuatkan mereka berusaha memenangi hati dan memiliki seseorang tanpa mengenal batas halal dan haram.Yang penting,dapat.


Pilu hati ini melihat remaja yang merana kerana cinta.Pilu kerana walaupun mereka sudah merasai peritnya penangan cinta dusta,mereka masih tak mampu mengarah diri mencari cinta hakiki.Tidak serik-serik lagi.Diri diperhamba menagih cinta sementara hingga berkonflik dengan Pencipta cinta.Semua batasan-Nya diredah segala.Tak kenal dosa pahala.

Oh,remaja!

Cinta sebelum kahwin itu hanya menjerumus ke lembah dosa dan zina.Jika mampu bertahan ke jinjang pelamin sekalipun,percayalah bahawa rumah tangga itu takkan berkat.Apa tidaknya,asasnya dibina daripada dosa dan maksiat.


Mana mungkin dapat menegakkan tiang taqwa yang utuh kecuali dinaik taraf dengan taubat.Rumah tangga akan menjadi tawar dan hambar.Semuanya dah dirasa dan terbiasa,nak rasa nikmatnya apa lagi?Anak-anak menjadi mangsa.Terimalah ia sebagai hukuman di dunia.Amat pedih.Namun,terlalu sedikit berbanding pedihnya hukuman abadi di negeri sana.


Kuhembus nasihat ini kepadamu hai remaja tanda sayangku tak terhingga.Bagi para gadis yang belum berpunya,andalah pilihan-pilihan Allah untuk masih mekar terpelihara sehingga tiba pula giliran anda mendapat seruan,yakinlah.



Jangan risau jika masih belum berpunya kerana mungkin Allah ingin bagi ketenangan dulu buat anda untuk terus melangkah menggapai cita-cita.Usah peningkan kepala.Dia menguji anda sedikit masa lagi.



Begitu juga buat pemuda yang belum berpunya," first thing first".Utamakan yang lebih penting daripada apa yang penting.Kenali prioriti anda sekarang.Jika memang dah sampai saat nak memiliki,tabahlah dan teruskan berusaha.Ingat,pastikan waktu nak berusaha tu anda memang dah betul-betul mampu dan bersedia.



Memiliki seorang isteri solehah ibarat memiliki dunia dan seisinya.Sudah tentu jalan untuk mendapatkan sesuatu yang istimewa amat berliku dan banyak cabaran.Jangan putus asa.Rasa mulialah dengan usaha yang dicurahkan walaupun pinangan pernah ditolak.Usah rasa malu dan terhina kerana Allah menilai setiap usaha selagi berjalan di landasan-Nya.Teruskan berusaha!

Ingat,usaha yang Allah redha sahaja.Bagaimana?Dengan sms siang malam?Atau bergayut di telefon memanjang?Atau ajak keluar,belanja makan?Begitukah?


Berusahalah menyediakan diri dan pikatlah ibu bapanya terlebih dahulu,itu tips memikat wanita solehah dan beriman.Seabik-baiknya gunakan orang perantaraan untuk lebih menjaga warak dan iman.


Seringkali,seseorang mencari kekasih ibarat dia mendaki gunung yang tinggi.Pepohon berduri sanggup diredah,curam dan jurang sabar ditempuh.Namun,apabila dia memilikinya,didapati insan yang dikejar itu dedaunan kering cuma.Begitulah perumpamaan sia-sianya usaha yang tak disalur dengan suluhan petunjuk al-Quran dan Sunnah.



Beringatlah,urusan jodoh tak ke mana.Sudah sedia tercatat seungkap nama di Loh Mahfuz untuk kita.Ianya urusan yang pasti.Apa yang tak pasti,sama ada kita mendapatkannya cara mulia atau sebalik
nya waAllhu'alam.

Wednesday, December 1, 2010

Menanti Yang Belum Pasti




Meniti hari dalam ketidakpastian

Menanti yang belum pasti

Bilakah penantian ini akan berakhir?

Namun

Takkan pernah aku berganjak dari pendirianku

Selangkah pun tidak akan

Teruskan mujahadah

itu janjiku

Demi menggapai reda Allah

Aku akan tetap teguh berdiri di sini

Lantaran keyakinanku pada janjiNya

Yang akan melenyapkan ketidakpastian ini

satu saat nanti...

Tuesday, November 30, 2010

Assalammu'alaikum....

Maaf la sudah lama x mengilatkan blog nie....
Bukan nya apa.. huh... Diri ini sedang Demam huhuhu.........
Ujian dari ALLAh untuk mengahapuskan dosa-dosa kecil amen...
Mudah-mudahan ALLAh mengampunkan dosa ku....

hmm........

x de pe nie nak cakap x da moOd...

salam......... Mudah-mudahan kita dirdhai ALLAh... amen....

Wednesday, November 24, 2010

Terima Kasih Sayang Ku........ kau lah segala-Galanya BuT ku. wahai Ilmu...

Assalamu'alaikum......

Sebenarnya hari nie ana nak cite Pasal aBahku. Tapi tiba-tiba je idea nie macam tak mencukupi. Xpa La kita cita pasal lain la. dihari lain ana cita pasal abahku yang power tu.....

Kak Lah bUat Sat Ayaq CoCo Radix.ala Na nie x kan x reti Kot asyik Kak Lah je Yang Buat kat Na...Apa kata na YAng Buat dekat KAk LAh ye.......>Kerenah Si adek Yg bongsu <

Hari nie ana Nak habq nie, Hari nie ana P jumpa Kekasih Hati, pUjaan Jantung Ku..... mesti hampa semua nak tau kan.... ??? jeng-jeng...... dia lah kekasih hati ku.........

BuKu...

kenapa ana pilih buku? mesti hampa semua pelik kan? Bagi ana Kalau x dak BuKu aku Tak boleh Nak duduk.. Sasau jadinya... Jadi hari nie ana paksa kakak ku teman ana p beli buk dekat Rumah mak mertua ku. dekat je umah diorang dengan umah ku ebih kurang 40 minit je.... Hmmmm elok baru je nak smapai dekat Umah mak Mertua ku Hujan turun Dengan renyai-renyai... hurmmm kak ku kata LAH Kena cari parking nie......
ok22 apa kata kak kita park dekat luar je... nanti kita lari la na......

Hari nie ramainya Orang ... Ada Apa-apa ke lah??
hmm kak ngah kata x dak apa2 pun. xpa la jom lah masuk....


tOink33....

Hehehehehe mesti Hampa semua nak tau kan siApa mak mertua ana?

SIapa ka SUAmi Ana????

nak tahu??

NAk Tahu??

Ok Ana bagi Tahu sekarang. Tapi Jangan Pula ada Yang tekejut Or Terketawa ke????


NAma MAk Mertua Sunway Carnival Binti Popular Bin seberang JAya..... (^_^)!!

Yng MAhal Sikit Ana NAk Bagi Tau... HMM... NAma HaBibi Ana..... Buku BIn Ilmu...


HAAaaaaaa tengok Semua Dah Tahu.... RAhsia Besar Ana. Jangan Pula ADa Yang Sakit perut ye

Baca nIe Almaklom La Hari Nei Ana Happy So citer Nie Ana NAk Bagi Happy juga. tak nak la

muram je x besh.... :_(

ok-Ok kita Sambng Balik ye.........

AaaAAAAAA...... Jangan LA kAcau Lah. HAmpa nie Tak Boleh Tagok Orang HAPPY sikit Ada JA nak KAcau. iSh22.... Sob22 Ye dila........


tadi tu KAk Long ku Kacau ana........ diorang nie memang Tak boleh dok diam2 TanGan tu.... TuTtttttttttttttt....... x buat apa2 ya Just tarik telinga je ......... Hak22 (^_^)....


ok turn to the story ye?>Nak cAkap omputih sikit Bukan Nya apa tadi Ada terNampak omputih Celup Tadi Tu yanG Tangn Nie gatai NAk taip omPutih Tu hehehhe<


Ok tadi ana G sana sebab dah Buat temujanji dengan jiwa nie dah lama.......... tapi hari nie Baru boleh p.... huhuh.

Ok tadi ana beli banyak gak Buku....... Hurm x rugi sebenarnya beli buku nie..... ada setengah Orang fikirBuat apa Beli Buku banyak-Banyak memebazir je. bagi ana la, pendapat ana beli Buku nie macam Kita beli emas...... Malahan ia lagi mahal dari emas. kerana apa Ilmu ada ada Dalam Buku Ini sangat-sangat berguna..... Kadang-kadang ilmu ini lah yang memantangkan Kita Yang merubahkan kita.. Jadi x rugi pun beli buku nie. lagi satu Bukan ke kalau kita beli buku Kta bOleh tengak Kita Boleh Nampak dan Kita boleh rasa Kita ada Banyak Buku........ Berbeza kalau kita habis kan duit p tengok waYang Main Futsal, Top Up macam-Macam lagi la...

Ana jenis suka Beli Buka nOvel ISlamic, Buku-Buku Motivasi, Sirah-Sirah nabi dan Macam-macam lah buku Yang bagi ana Ia dapat Memberi Ilmu Yang BermanaFaat.. Jadi jangan lah sesekali rasa Menyesal Beli Buku,.....

setakat Ini je ana Undur diri dulu.....

#Kalau ada salah taip2 tu by2 je x nampak hehehhe..@

FatehSolehah@tifa...









Tuesday, November 23, 2010

Mencintai Dalam Diam ~



Kawan..
Jika kamu belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam ... Karena diammu adalah salah satu bukti cintamu padanya ... Dengan begitu kau telah memuliakan dia, karena kamu tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang dan tak mau merusak kesucian serta penjagaan hatinya..

Dengan diammu…
Itu dapat memuliakan kesucian diri dan hatimu juga.. Menghindarkan dirimu dari hal-hal yang akan merusak izzah dan iffahmu ..

Dengan diammu….
Itu dapat menunjukkan bukti kesetiaanmu padanya .. Karena mungkin saja orang yang kau cintai adalah juga orang yang telah Allah SWT pilihkan untukmu ...

Ingatkah kalian tentang kisah Fatimah ra dan Ali ra ? Yang keduanya saling memendam apa yang mereka rasakan ... Tapi pada akhirnya mereka dipertemukan dalam ikatan suci nan indah dalam sebuah pernikahan ....

Kawan…..
Dalam diammu tersimpan sebuah kekuatan ... Kekuatan sebuah harapan ... Hingga mungkin saja Allah akan membuat harapan itu menjadi kenyataan… Hingga cintamu yang diam itu dapat berbicara dalam kehidupan nyata dan bukan angan semata... Bukankah Allah tak akan pernah memutuskan harapan hamba yang berharap padanya?????

Kawan…
Jika memang 'cinta dalam diammu' itu tak memiliki kesempatan untuk berbicara di dunia nyata…. Biarkan ia tetap dalam diam ... Jika dia memang bukan milikmu, toh Allah, melalui waktu akan menghapus 'cinta dalam diammu' itu dengan memberi rasa yang lebih indah dan orang yang lebih tepat untuk mengarungi hidup bersama... Biarkan 'cinta dalam diammu' itu menjadi memori tersendiri biarkan sudut hatimu menjadi rahasia antara kau dengan Sang Pemilik hati...

Karena yakinlah…. Allah kan memberikan ganti yang lebih baik lagi atau mewujudkan mimpimu di kemudian hari.. Bersabarlah dalam diammu… Karena tulang rusuk takkan tertukar apalagi nyasar…

MUSLIMAH !!! AWAS !!!!!! 13 AURAT MU YG WAJIB DI JAGA.



1. Bulu kening - Menurut Bukhari, Rasullulah melaknati perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening - Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.

2. Kaki memakai gelang berloceng - Dan janganlah mereka (perempuan) menghentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan - Petikan dari S ura h An-Nur Ayat 31. Keterangan : Menampakkan kaki dan menghayunkan/ melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah.

3. Wangian - Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong kapal kata orang sekarang hidong belang - Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.
4. Dada - Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari S ura h An-Nur Ayat 31.

5. Gigi - Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya - Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani, Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.
6. Muka dan leher
- Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.


7. Muka dan Tangan
- Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja - Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.

8. Tangan - Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya - Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.


9. Mata - Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya - Petikan dari S ura h An Nur Ayat 31.


Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram - Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.



10. Mulut (suara)
- Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik - Petikan dari S ura h Al Ahzab Ayat 32.

Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi - Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.



11. Kemaluan - Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka - Petikan dari S ura h An Nur Ayat 31.
Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya - Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar. Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah - Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.


12. Pakaian - Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti - Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, An Nasaii dan Ibn Majah.

Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah diken ali Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.



Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim. Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.



13. Rambut - Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim



Monday, November 22, 2010

Warkah Hati Buat Wanita

Warkah Hati Buat Wanita | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Dila Sayang MAk, Terima Kasih Mak Sebab Rotan Kami Selalu.....





Assalammu'alaikum.......
Hehe... mALam2 mcm nie best nie, ilham datang bercurah-curah........ Kali nie Kisah Ibu ku....
Mak dila Sayang MAk. I Love Mum.. Mak lah palinh aku sayang didunia.. hehe....
No felling for Men .... kecuali abah dgn adek aku ja.... memang mahal perasaan aku kepada lelaki nie. bukannya apa aku nie memang tak suka sangat dekat laki nie entah la kenapa??? tapi kalau main2 tu ada >ada sapa nak jawab dail la num nie >24434< Call la bebas Tol....

Eh2 awat macam dah lari tajuk nie..... ish cepat putaq balik..... ok nie kisah pada zaman aku masa nakal-nakal/degil/ x dengar kata/ketegaq>nie ayat mak aku nie mahai nie<..... dulu masa aku umo darjah 1 huh... asyik kena pukul ja. bukan nya apa sbb aku nie baik sangat tu yang asyik kena rotan.>sedap sikit ayat nie< ..... kalau kena cubit tu Alah bisa Tegal Biasa, tau dak apa rasanya macam kena gigit semut ja pun..........>huh padahal sakit tuuuuuuuuu....<> aku dengan adek buat hal... sapa ketua aku la ketua depa.. tau buat apa.... main doktor2 hak2...
. tapi mai time lanie sapa pun x dak nak jadi doktor
.... mungkin adek aku yang last kot macam ada gaya seorang doktor je dia tu......

. ok22 kita sambung balik

time tu kami dok taman so umah taman ada 3 bilik.. kami main kat bilik tengah yang best nya bilik tu ada cermin Kiranya kalu dok dalam bilik tu kalau tengok kot cermin boleh Nampak La KAta ruaNg Meja MAkan..... KAmi Bagi Sepah 1 bilik tu + dengan kami susun kerusi Makan bUat macam dok kat klinik ......... hak nak tunggu turn la katakan....... lama juaga kami main..... Tepat Pukul 5.30 Kami dengar keta Mak dah balik apa lagi lintang Pukang la Kami lari..... Lepas tu mak masuk.......... mAsa tu kalau tengok Muka mak Fuhhhhhhhhhhhhhhh. comel Sangat..........
Mak mula Dengan 1 perkataan ja Kemas Balik......... Tapi tau kami buat apa.......... kami x kemas kami dok lawan tuduh adek kata kakak buat....... kakak kata adek buat sampai la satu tahap mak dah mula naik HANGIN!!!!!!! Semua kena rotan Sapa yang kena teruk Ketua dia la........... Sedap Gillllllllllllllllleeeeeeeeeeee.......... kena Sampai la dok ingat lagi kat rotan tu..........

Pernah juga aku lari kurang diri dalam bilik sebab apa sebab takut kena rotan....... tau napa time tu kami kena mengaji.....kami ngaji dekat umah jiran dekat ja depan umah ja.... tapi aku sorang ja x p... kakak2 ku dgn adek semua dah p........ aku tipu mak aku cakap sat g ALAH>nm glamor nie<> teruk gak kena rotan berbekas........ huhuhuhuhu...... menagis berlagu-lagu sampai tak terkira.............

Lepas tu tobat x tak buat dah...>>hurmmmmmmmm tobat la sngat tapi buat juga sampai satu masa aku ingat lagi tangan aku patah gara2 nak sngat pahjat pokok hambik kau......<<
hehehe........ hurmmmmmmmm tapi bagi aku ......... rotan ke cubit ke........ adalah satu kasih sayang buat ku........ Kalau AMk X buat macam tu Rasa nya...... Entah la apa rasa sekarang??? hehehehhe........ hurmmmmmmmmmm rindu x terkira zaman dulu.......
setakat nie je la coretan ku... aku tulis nie bukan nak kata mak aku garang......... tapi nak kata mak aku laa paling the best women in my life....... sekian DILA sayang Mak.... Sayang rotan dan rindu cubitan sayang mak.......
Dila@tifa....


Saturday, November 20, 2010

Walau Panjang bagai mana pun ia tetap Aku baca kerana dia adalah Idola ku....









Mengenal Pribadi Fatimah Az Zahra
MENGENAL PRIBADI FATIMAH AZ ZAHRA


Riwayat yang masyhur menyebutkan bahwa Fatimah Zahra AS, hanya sempat mengenyam kehidupan yang singkat. Beliau wafat pada usia yang sangat belia, 18 tahun. Meski singkat, kehidupan beliau banyak mengandung pelajaran berharga. Kehidupan putri Rasul ini, laksana permata indah yang memancarkan cahaya. Pada kesempatan ini, kami ingin mengajak Anda untuk melihat sekelumit dari kepribadian beliau yang agung, untuk dijadikan pedoman, khususnya bagi kaum perempuan.Baca selanjutnya

Tak diragukan lagi, sebagian besar problem dan masalah yang dihadapi umat manusia adalah karena kelalaiannya akan hakikat wujud kemanusiaannya, sehingga dia terjebak dalam tipuan dunia. Sebaliknya, manusia bisa mendekatkan diri kepada Tuhan saat dia mengenal dirinya dan mengetahui tugas yang harus ia lakukan dan pertanggungjawabkan kepada Allah, Sang Pencipta alam kehidupan.

Fatimah Zahra AS, adalah seorang figur yang unggul dalam keutamaan ini. Dalam doanya, beliau sering berucap, “Ya Allah, kecilkanlah jiwaku di mataku dan tampakkanlah keagungan-Mu kepadaku. Ya Allah, sibukkanlah aku dengan tugas yang aku pikul saat Engkau menciptakanku, dan jangan Engkau sibukkan aku dengan hal-hal yang lain.”

Keikhlasan dalam beramal adalah jembatan menuju keselamatan dan keberuntungan. Manusia yang memiliki jiwa keikhlasan akan terbebas dari seluruh belenggu hawa nafsu dan akan sampai ke tahap penghambaan murni. Keikhlasan akan memberikan keindahan, kebaikan, dan kejujuran kepada seseorang. Contoh terbaik dalam hal ini dapat ditemukan pada pribadi agung Fatimah Zahra AS. Seseorang pernah bertanya kepada Imam Mahdi AS, “Siapakah di antara putri-putri Nabi yang lebih utama dan memiliki kedudukan yang lebih tinggi?” Beliau menjawab, “Fatimah.” Dia bertanya lagi, “Bagaimana Anda menyebut Fatimah sebagai yang lebih utama padahal beliau hanya hidup singkat dan tidak lama bersama Nabi?” Beliau menjawab, “Allah memberikan keutamaan dan kemuliaan ini kepada Fatimah karena keikhlasan dan ketulusan hatinya.”

Sayyidah Fatimah dalam munajatnya sering mengungkapkan kata-kata demikian, “Ya Allah, aku bersumpah dengan ilmu ghaib yang Engkau miliki dan kemampuan penciptaan-Mu. Berilah aku keikhlasan. Aku ingin aku tetap tunduk dan menghamba kepada-Mu di kala senang dan susah. Saat kemiskinan mengusikku atau kekayaan datang kepadaku, aku tetap berharap kepada-Mu. Hanya dari-Mu aku memohon kenikmatan tak berujung dan kelapangan pandangan yang tak berakhir dengan kegelapan. Ya Allah, hiasilah aku dengan iman dan masukkanlah aku ke dalam golongan mereka yang mendapatkan petunjuk.”

Kecintaan Fatimah AS kepada Tuhan disebut oleh Rasulullah sebagai buah dari keimanannya yang tulus. Beliau bersabda, “Keimanan kepada Allah telah merasuk ke kalbu Fatimah sedemikian dalam, sehingga membuatnya tenggelam dalam ibadah dan melupakan segalanya.”

Manusia yang mengenal Tuhannya akan menghiasi perilaku dan tutur katanya dengan akhlak yang terpuji. Asma’, salah seorang wanita yang dekat dengan Sayyidah Fatimah AS mengatakan, “Aku tidak pernah melihat seorangpun wanita yang lebih santun dari Fatimah. Fatimah belajar kesantunan dari Dzat yang Mahabenar. Hanya orang yang terdidik dengan tuntunan Ilahi-lah yang bisa memiliki perilaku dan kesantunan yang suci. Ketika Allah swt melalui firman-Nya memerintahkan umat untuk tidak memanggil Rasul dengan namanya, Fatimah lantas memanggil ayahnya dengan sebutan Rasulullah. Kepadanya Nabi bersabda, “Fatimah, ayat suci ini tidak mencakup dirimu.” Dalam kehidupan rumah tangganya, putri Nabi ini selalu menjaga etika dan akhlak. Kehidupan Ali dan Fatimah yang saling menjaga kesantunan ini layak menjadi teladan bagi semua.

Kasih sayang dan kelemah-lembutan Fatimah AS diakui oleh semua orang yang hidup sezaman dengannya. Dalam sejarah disebutkan bahwa kaum fakir miskin dan mereka yang memiliki hajat, akan datang ke rumah Fatimah ketika semua jalan yang bisa diharapkan membantu mengatasi persoalan mereka telah tertutup. Fatimah tidak pernah menolak permintaan mereka, padahal kehidupannya sendiri serba berkekurangan.

Poin penting lain yang dapat dipelajari dari kehidupan dan kepribadian penghulu wanita sejagat ini adalah sikap tanggap dan peduli yang ditunjukkan beliau terhadap masalah rumah tangga, pendidikan dan masalah sosial. Banyak yang berprasangka bahwa keimanan dan penghambaan yang tulus kepada Allah akan menghalangi orang untuk berkecimpung dalam urusan dunia. Kehidupan Sayyidah Fatimah Zahra AS mengajarkan kepada semua orang akan hal yang berbeda dengan anggapan itu. Dunia di mata beliau adalah tempat kehidupan, meski demikian hal itu tidak berarti harus dikesampingkan. Beliau menegaskan bahwa dunia laksana anak tangga untuk menuju ke puncak kesempurnaan, dengan syarat hati tidak tertawan oleh tipuannya. Fatimah AS berkata, “Ya Allah, perbaikilah duniaku bergantungnya kehidupanku. Perbaikilah kondisi akhiratku, karena ke sanalah aku akan kembali. Panjangkanlah umurku selagi aku masih bisa berharap kebaikan dan berkah dari dunia ini…”

Detik-detik akhir kehidupannya telah tiba. Duka dan derita terasa amat berat untuk dipikul oleh putri tercinta Nabi ini. Meski demikian, dengan lemah lembut Fatimah bersimpuh di hadapan Sang Maha Pencipta mengadukan keadaannya. Asma berkata, “Saya menyaksikan saat itu Fatimah AS mengangkat tangannya dan berdoa, “Ya Allah, aku memohon kepada-Mu dengan perantara kemuliaan Nabi dan kecintaannya kepadaku. Aku memohon kepada-Mu dengan nama Ali dan kesedihannya atas kepergianku. Aku memohon kepada-Mu dengan perantara Hasan dan Husein serta derita mereka yang aku rasakan. Aku memohon kepada-Mu atas nama putri-putriku dan kesedihan mereka. Aku memohon, kasihilah umat ayahku yang berdosa. Ampunilah dosa-dosa mereka. Masukkanlah mereka ke dalam surga-Mu. Sesungguhnya Engkau Dzat Yang Maha Pengasih dari semua pengasih.

Sebelum ajal datang menjemputnya, Fatimah Zahra AS menghadap kiblat setelah sebelumnya berwudhu. Beliau mengangkat tangan dan berdoa, “Ya Allah, jadikanlah kematian bagai kekasih yang aku nantikan. Ya Allah, curahkanlah rahmat dan inayah-Mu kepadaku. Tempatkanlah ruhku di tengah arwah orang-orang yang suci dan jasadku di sisi jasad-jasad mulia. Ya Allah, masukkanlah amalanku ke dalam amalan-amalan yang Engkau terima.”

Tanggal 3 Jumadi Tsani tahun 11 Hijriyyah, Fatimah Zahra putri kesayangan Nabi menutup mata untuk selamanya. Beliau wafat meninggalkan pelajaran-pelajaran yang berharga bagi kemanusiaan. Hari ini, kami mengucapkan belasungkawa kepada para pecinta keluarga suci Rasul.

Rasul pernah menyifati putrinya, Fatimah AS dengan sabdanya, “Allah telah memenuhi hati dan seluruh anggota tubuh Fatimah dengan keimanan dan keyakinan.” Kepada putrinya itu, beliau pernah bersabda, “Fatimah, Allah telah memilihmu dan menghiasimu dengan makrifat dan pengetahuan. Dia juga telah membersihkanmu dan memuliakanmu di atas wanita seluruh jagat.“

Kecintaan Rasulullah SAW kepada Fatimah Zahra AS merupakan satu hal khusus yang layak untuk dipelajari dari kehidupan beliau. Di saat bangsa Arab menganggap anak perempuan sebagai pembawa sial dan kehinaan, Rasul memuliakan dan menghormati putrinya sedemikian besar. Selain itu, Rasulullah SAW biasa memuji seseorang yang memiliki keutamaan. Dengan kata lain, pujian Rasul kepada Fatimah adalah karena beliau menyaksikan kemuliaan pada diri putrinya itu. Nabi SAW tahu akan apa yang bakal terjadi sepeninggalnya kelak. Karena itu, sejak dini beliau telah mengenalkan kemuliaan dan keagungan Fatimah kepada umatnya, supaya kelak mereka tidak bisa beralasan tidak mengenal keutamaan penghulu wanita sejagat itu.

Suatu hari, seorang sahabat bertanya kepada Rasul, “Mengapa Anda tidak memperlakukan anak-anak Anda yang lain seperti Fatimah?” Rasul menjawab, “Engkau tidak mengenal Fatimah. Aku mencium bau surga pada diri Fatimah. Engkau tidak tahu bahwa keredhaan Allah ada pada keredhaan Fatimah dan kemurkaan Allah ada pada kemurkaan Fatimah.”

Kesempurnaan manusia tidak mengenal jenis jantina. Kesempurnaan itu adalah sebuah anugerah yang diberikan Allah kepada hamba-Nya untuk dapat mengenal dirinya lebih dalam. Fatimah adalah contoh nyata dari sebuah kesempurnaan. Dengan mengikuti dan meneladaninya, kesuksesan dan kebahagiaan hakiki yang menghantarkan kepada kesempurnaan akan bisa digapai. Fatimah adalah wanita yang banyak menimba ilmu, makrifat dan hikmah hakiki. Keluasan ilmunya tampak sekali dalam khotbah yang beliau sampaikan di masjid Nabi, di hadapan para sahabat.

Dalam khotbah itu, Fatimah AS menjelaskan bahwa satu-satunya jalan untuk menyelamatkan diri dan masyarakat adalah dengan memegang teguh agama dan patuh kepada perintah Allah. Beliau yang mengetahui psikologi masyarakatnya menerangkan berbagai kekurangan yang ada di tengah mereka. Dalam khotbah itu, Fatimah AS membawakan berbagai ayat suci Al-Qur’an dan menjelaskan tafsirannya. Peristiwa yang terjadi di masa lalu, sejarah umat-umat terdahulu yang layak dijadikan pelajaran dan bahan peringatan, diungkapkannya. Dalam khotbah tersebut Fatimah sebagai seorang hamba yang saleh dan arif yang hakiki, menjelaskan kecintaannya kepada Sang Maha Pencipta.

Fatimah Zahra AS, adalah wanita yang mengenal betul kondisi di tengah masyarakat. Beliau sadar akan adanya makar dan tipu daya musuh-musuh Islam. Hal itulah yang kemudian beliau ungkapkan dalam khotbahnya. Singkatnya, Fatimah AS sebagai seorang yang mengetahui seluk beluk politik dan sadar akan kondisi di zamannya, menerangkan kepada semua orang bahwa Islam adalah agama terakhir Tuhan dan syariat yang paling sempurna. Beliau juga menjelaskan bahwa satu-satunya jalan keselamatan adalah dengan mengikuti jejak Ahlul Bait AS.

Berikut ini adalah sekelumit dari khotbah Sayyidah Fatimah Zahra AS di masjid Nabi. “Rasulullah diutus saat seluruh bangsa terpecah-pecah. Mereka menyembah berhala. Meski mengenal Tuhan, mereka mengingkarinya. Dengan perantara Muhammad, Allah menyingkap tabir syirik dan kekafiran. Dia membersihkan kotoran dari hati, dan Dia berikan cahaya di mata. Muhammad dengan cahaya petunjuk bangkit di tengah umat untuk menyelamatkan mereka dari kesesatan dan mengeluarkan mereka dari kegelapan ke cahaya benderang. Dia menggiring umat ke arah agama yang kuat dan mengajak mereka kepada kebenaran

Saya Nak Makan Kek..........

..........Teringin Nye Nak MAkan Kek.........

assalammu'alaikum.......

Kenpa la hari nie teringin sangat nak makan kek...... macam mengidam je... eheheh
kek coklat, kek chess, kek yang kak ja buat huh. semua la katakan teringin nak makan.....

ada x sape-sape yang nak belanja nie........ Boleh lagi nie kalau nak p Beli nie.
kedai tutp pukul 10 malam harap-harap la ada yang baik hati nak tolong belikan kek...

insyaALLAH3 hAbla ittorik....

Salam dila nak x Besok kita jumpa... Ana NAk ajak anti keluar....
kita jumpa dekat secret Recipe. Ana belanja kek dekat anti......
Anan ada nak minta tolong sikit nie.... salam... Sahabatmu ___
IKLAN JE NIE.....

nak bagi tau rupanye ada juga orang tahu aku sedang mengidam kek heheh.... terima kasih ya ALLAH... juga SAhabat ku yang tahu aku suka makan kek..

Saja ja nak bagi tau kata hari nie aku teringin sangat nak makan ke.... hehehe hehe


Salam... dila@thifa....

Saturday, November 13, 2010

PADAH SESIAPA YG B'SEMBANG SEMASA AZAN B'KUMANDANG..>>>


Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa dan waktunya yang tidak kitaketahui. Cuba kita amati. Mengapa kebanyakan orang yg nazak, hampir ajal tidak dapat berkata apa-apa.. lidahnya kelu, keras dan hanya mimic mukanya yang menahan kesakitan 'sakaratul maut'.


Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud: "Hendaklah kamu mendiamkan diri ketika azan, jika tidak Allah akan kelukan lidahnya ketika mautmenghampirinya." Ini jelas menunjukkan, kita disarankan agar mendiamkan diri, jangan berkata apa-apa pun semasa azan berkumandang. Sebagai orang beragama Islam kita wajib menghormati azan. Banyak fadhilatnya. Jika lagu kebangsaan kita diajar agar berdiri tegak dan diamkan diri. Mengapa ketika azan kita tidak boleh mendiamkan diri? Lantas sesiapa yang berkata-kata ketika azan, Allah akan kelukan lidahnya ketika nazak. Kita takut dengan kelunya lidah kita semasa ajal hampir tiba maka kita tidak dapat mengucap kalimah "Lailahaillallah.." yang mana sesiapa yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika nyawanya akan dicabut Allah dgn izinNya menjanjikan syurga untuk mereka. Dari itu marilah kita sama-sama menghormati azan dan mohon kepada Allah supaya lidah ini tidak kelu semasa nyawa kita sedang dicabut. "Ya Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap kalimah "Lailahaillallah.." semasa sakaratul maut menghampiri kami. Amin.. amin.. amin Yarobbal a'lamin.."




WASIAT NABI MUHAMMAD S.A.W. kepada SAIDINA ALI R.A.;



Wahai Ali, bagi orang 'ALIM itu ada 3 tanda2nya:
1) Jujur dalam berkata-kata. 2) Menjauhi segala yg haram. 3) Merendahkan diri.

Wahai Ali, bagi orang yg JUJUR itu ada 3 tanda2nya:

1) Merahsiakan ibadahnya 2) Merahsiakan sedekahnya. 3) Merahsiakan ujian yg menimpanya.


Wahai Ali, bagi org yg TAKWA itu ada 3 tanda2nya:

1) Takut berlaku dusta dan keji. 2) Menjauhi kejahatan. 3) Memohon yang halal kerana takut jatuh dalam keharaman.

Wahai Ali, bagi AHLI IBADAH itu ada 3 tanda2nya:
1) Mengawasi dirinya. 2) Menghisab dirinya. 3) Memperbanyakkan ibadah kepada Allah s.w.t.


Wang RM50 atau S$50 kelihatan begitu besar bila dibawa ke kotak derma masjid, tetapi begitu kecil bila kita bawa ke supermarket. 45 minit terasa terlalu lama untuk berzikir tapi betapa pendeknya waktu itu untuk pertandingan bola sepak. Semua insan ingin memasuki syurga tetapi tidak ramai yang berfikir dan berbicara tentang bagaimana untukmemasukinya. Kita boleh mengirimkan ribuan 'jokes' dan 'surat berantai' melalui e-mail tetapi bila mengirimkan yang berkaitan dengan ibadah seringkali berfikir 2 atau 3 kali.............



salam mujahadah..(^^,

Thursday, November 11, 2010

10 KELEBIHAN COCA COLA ?


10 KELEBIHAN COCA COLA ?




" Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.




Di dalam kebanyakan negeri di US , kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah mereka guna? Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :



1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!



2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?




3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat hilang!




4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.




5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.




6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.




7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/ melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap.Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!




8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka ni!


Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis.

Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[ bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat.





9. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!




10. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah




Kenapa Orang Yahudi Tak Minum Coke dan Pepsi




Disampaikan oleh seorang sahabat.....Assalamualaikum kengkawan... last weekend, ada ustazah usrah kami beritahu... masa dia belajar kat. mesir dulu, dia punya lecturer ada cerita... dulu ada sorang mamat yahudi ni datang egypt to study the muslims' lifestyle kat sana setelah serangan secara fizikal ke atas umat Islam tak berjaya. dianak carik jalan untuk serang cara lain. tapi Alhamdulillah, dia telah diberi hidayah semasa dia dok study umat Islam kat mesir tu. dia beritahu lecturer ustazah ni, one of the things the jews do untuk hapuskan keturunan umat Islam is to produce coca cola & pepsi yang di dalamnya ada chemical to retard the reproduction organs for both men & women. menurut mamat tu, kat israel tak ada jual coke & pepsi sbb diorg tahu apa kandungan kat dalamnya and since jew is agama keturunan, diorg tak nak le mandul! kalau korang pernah terima forwarded email pasal bertapa

cidicnya coke tu sampai boleh dissolve tulang & gigi (calcium containing compounds) and boleh buat cuci

toilet! and for ladies, kalau minum coke boleh cause menstruation if you're a wee bit late. so kalau minum banyak & atthat time baru lekat zuriat, ada chances keguguran le, kan ? Therefore, untuk kemakmuran umat Islam & untuk kesihatan & untuk tak support jewish companies,



Masih tidak pasti kesahihan artikel ini, namun jika ia benar bayangkan apabila ia masuk kedalam perut kita, bertambah sihatkah kita.. jika tidak benar pun lebih baik menjauhi, bukan kerana kesihatan sahaja malah untuk agama kita..