salam

Wednesday, May 4, 2011

Cinta datang pada Iman

Baginya mencintai dalam diam itu lebih indah dan terjaga. Tetapi bisakah dia mengetahui...

Keyakinan kepada Allah terlalu tinggi kerana baginya Allah itu sentiasa dihatinya dan hanya Allah sahaja yang layak menentukan siapa pemilik cintanya. Setiap kali berdoa, dia sering berdoa, Ya Allah, seandainya "dia" itu terbaik untuk dirinya dan memberi kebaikan di dunia dan di akhirat, Engkau berilah aku petunjukMu.

Tetapi seandainya "dia" itu bukan yang terbaik, tidak memberi sebarang kebaikan di dunia dan diakhirat, Engkau jauhilah hatinya dan hatiku. Engkau jadilah aku redha menerima ketentuanMu

Jodoh itu satu ketentuan dari Ilahi,
Usahlah awak bimbang dengan ketentuan itu,
Andainya saya milik awak, saya tetap milik awak suatu hari nanti,
Tapi andainya saya bukan untuk awak..
Ingat, ketentuan Allah itu terselit sejuta hikmah,
Yang lebih baik itu sedang menanti awak..

"jodoh itu ketentuan Allah. Mungkin tidak dengan dia tapi Allah menggantikan Mujahid untuk kita yang jauh lebih baik."

No comments: