salam

Tuesday, October 5, 2010

BIARLAH KITA BAHAGIA DENGAN CARA KITA SENDIRI


Muzik yang tidak keruan , nyanyian yang murahan ,filem yang merosak,drama-drama bersiri yang menyesatkan, majalah lucah yang mengaghairahkan dan buku-buku fiksyen tidak berkualiti, tidak dapat memeberi kebahagian dan kegembiraan anda!
Jika ada oarang menagtakan perkara-perkara seperti itu boleh memberi kebahgaian maka orang itu adalah pembohong besar. Semua ini adalah menjerumuskan.memebuka jalan kesedihan , menjadi pintu kegundahan, kekalutan dan kesedihan hati. Dengan benar-benar mengakui bahawa hal hal ini tidak bermanfaat, maka pergi lah dari kehidupan yang menyusahkan ini, kehidupan yang tidak berguna , membunag-buang waktu yang lurus, ini berdasarkan pengakuan seorang wanita yang telah bertaubat dari semua itu.
Oleh itu, kita perlu berfikir dan mengkaji dengan penuh tumpuan , memebaca hal-hal yang bermanfaat, nasihat yang mulia. Khutbah yang menbina, kejujuran yang menguntungkan dan taubat yang sebenar- benarnya. Marilah menuju kepada majlis zikir dan pengajian . mudah-mudahan ALLAh menerima taubat anda dan ketenangan jiwa akan sentiasa ada padamu.

No comments: